Jedním z cílů destinačního managementu je vytvořit z Opavského Slezska turisticky zajímavou a konkurence schopnou oblast, propagovat ji jako harmonický celek a podpořit význam cestovního ruchu. O tom, že se to daří, svědčí i oficiální data návštěvnosti Českého statistického úřadu (ČSÚ). Ta vychází z počtu návštěvníků, kteří se ubytovali v tzv. hromadných ubytovacích zařízeních. Z těchto údajů lze dále zjistit například průměrnou délku pobytu, útraty turistů, příjmy veřejných rozpočtů, ale také třeba dopady na zaměstnanost.
„V loňském roce se u nás ubytovalo o 26,4 % více turistů než v roce předešlém, celkově to bylo 84 329 hostů. Zaznamenali jsme největší nárůst návštěvníků v rámci všech oblastí Moravskoslezského kraje,“ říká s radostí předseda turistické oblasti Opavské Slezsko a zároveň primátor statutárního města Opavy Tomáš Navrátil.
Turistická návštěvnost každoročně narůstá. K dispozici jsou vždy data za daný uzavřený rok.
Od roku 2012, kdy její měření začalo, se k roku 2018 zvedla o 55,4 %. „Plánovaný růst v tomto období byl přitom 18 %, jedná se tedy o výrazné překročení stanoveného cíle,“ dodává ředitel destinačního managementu Jan Černý.
Délka pobytu hostů se ustálila, během dovolené v Opavském Slezsku, ale rapidně roste průměrná útrata turistů. „To má samozřejmě pozitivní dopad na příjmy veřejných rozpočtů a zaměstnanost v celém kraji,“ uzavírá Tomáš Navrátil.
Zprávy z dalších médií:
Opavský a hlučínský deník: ZDE
Novinky.cz: ZDE
